piątek, 24 czerwca 2016

Nie zgłosiłem sprzedaży samochodu ubezpieczycielowi

Nie zgłosiłem sprzedaży samochodu - wezwanie do zapłaty. Pewnego czasu wyjechałem do Angli a przed wyjazdem sprzedałem samochód dla znajomego Rosjanina oczywiscie mam umowę kupna sprzedaży. Witam wszystkich, mam taką sytuację: 3. OC kończyło się z końcem roku. Niestety nie zgłosiłem faktu sprzedaży do TU.


Jak się okazało kolega nie przerejestrował auta ani nie opłacił OC. Trzeba tylko pamiętać z jakiego powodu wypowiadamy umowę ubezpieczenia - czy z powodu kupna samochodu ( czyli te dni ) czy z powodu zmiany ubezpieczyciela czy z powodu sprzedazu - są na to inne artykuły. Gdzie trzeba zgłosić zbycie pojazdu? Sprzedaż samochodu to jeszcze nie koniec.


Po zbyciu pojazdu trzeba zadbać o dwie ważne sprawy: powiadomienie o zbyciu właściwego starosty – w ciągu dni od sprzedaży auta musisz udać się do urzędu, w którym miałeś zarejestrowany pojazd. Tam składasz zawiadomienie o sprzedaży samochodu. Nie poinformowałem ubezpieczyciela o sprzedaży auta.


Obowiązek przekazania informacji do ubezpieczyciela o sprzedaży auta spoczywa na zbywcy. Witam,rok temu sprzedałem auto z ważna polisa OC. Auto nie było zarejestrowane na mnie,lecz byłem jego właścicielem na podstawie umowy kupna-sprzedaży. Auto sprzedałem lecz nie zgłosiłem nigdzie tego faktu a kupujacy tez tego nie zglosil oraz nie przerejestrował auta oraz nie oplacil.


Tak się zakręciłem, że nie wziełem umowy sprzedaży tego samochodu. I teraz pytanie, bo nie zgłosiłem tego faktu ubezpiecz. Czytaj także: Umowa kupna sprzedaży samochodu.


Pobierz wzór i sprawdź, o czym musisz pamiętać. Zostawiając już na boku kwestie zapisów umownych oprócz ustalenia ceny, która jest niewątpliwe ważnym elementem przy sprzedaży każdej rzeczy, zbywca i kupujący powinni porozumieć się co do warunków ubezpieczenia OC związanego ze sprzedawanym autem. Beata Biernacka, adwokat z Centrum Pomocy Prawnej dla Czytelników Faktu, tel.


W przypadku sprzedaży auta sprzedający powinien w ciągu dni poinformować o tym. Stycznia sprzedałem samochód kupcowi. Nie rejestrowałem tego samochodu.


Z tego co słyszałem od dnia sprzedaży mam dni aby poinformować ubezpieczyciela o sprzedaży samochodu. Problem związany z żądaniem zapłaty OC przez ubezpieczyciela wynika najczęściej z błędów związanych z wypowiedziałem umowy OC przy sprzedaży lub kupnie samochodu. Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych „Zbywca pojazdu mechanicznego jest obowiązany do przekazania nabywcy dokumentów potwierdzających zawarcie.


W takim zawiadomieniu powinny znaleźć się dane sprzedającego oraz nowego właściciela: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL. Wynikające z zawartej umowy ubezpieczenia OC prawa i obowiązki poprzedniego właściciela przechodzą na nabywcę samochodu - zakończył Begger. Powodem zainteresowania sprzedażą samochodu na Ukrainę, jest położenie blisko po sąsiedzku , łatwość dojazdu i szybko rosnąca oferta pojazdów na polskim rynku. Pomimo tego, w internecie krąży mnóstwo niesprawdzonych informacji, które powodują chaos i często zniechęcają Polaków do handlu ze wschodem.


Czy mogę coś z tym zrobić czy muszę zwracać całą sume ? W pierwszej kolejności musimy zadbać o stan techniczny i wizualny pojazdu, przygotować komplet dokumentów dla nabywcy, takich jak dowód rejestracyjny z ważnym badaniem technicznym, ważną polisę OC i kartę pojazdu (o ile była wydana). Czyli ten co ma komornika musi sprzedać. Odpadnie z milion aut a ubezpieczyciele i stacje paliw odnotują takie straty że szok.


Odbiją to sobie podwyższkami. Ale jest jeszcze jeden haczyk. Zgłosiłem ten fakt ubezpieczycielowi, który wycofał ubezpieczenie. Umowy sprzedaży dawno już nie mam.


Dyskusje na temat: nie poinformowałem ubezpieczyciela o sprzedaży samochodu. Sprawdź Opinię użytkowników Money. Czy po sprzedaży samochodu mam obowiązek zgłoszenia do ubezpieczyciela ? Warcie i po sprzedaży wysyłali mi druczki do wpłaty a obecnie wysyłają mi wezwanie do zapłaty , być może mają rację jak to ugryźć ? Zakupiłem auto w zeszłym roku tj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty