środa, 12 lipca 2017

Marcinek ciasto na dużą blachę

Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na szybkie ciasto duża blacha. Durszlak - marcinek ciasto blacha. Piszę ostatnio, bo za moich czasów w ogóle się o nim nie słyszało. Tak, że jako rodowita Podlasianka dopiero teraz miałam okazję spróbować tego cuda.


Na początek należałoby jednak ostrzec, że jest to ciasto dla. Dodane przez kropkaw: Tylko o kuchni.

Wszystkie składniki połączyć ze sobą, wyrobić ciasto i odstawić na minut do wyrośnięcia. Jest to porcja na dużą blachę:) Odp. W moim domu było zawsze mnóstwo podlaskich przysmaków – stamtąd pochodziła moja babcia. Marcinek to przepyszne ciasto z Podlasia.


Jednak Marcinka nigdy u mnie nie pieczono – poznałam go dopiero kilka lat temu, a sama piekę go od roku. Blachę wyłożyć folią spożywczą. Układać na zmianę herbatniki (szt. X szt.) i warstwę kremu. Wierzch posmarować kremem i posypać startymi na tartce herbatnikami i kawą mieloną.


Przepis dostałam od znajomej.

Może to jest pomysł na szybkie ciasto ale na pewno smakiem nie przypomina prawdziwego Marcinka,mieszkam na podlasiu i to nasze regionalne ciacho,piekę je często. Na papierze do pieczenia odrysować ołówkiem okrąg o średnicy cm. Na oznaczony okrąg nałożyć duże łyżki masy i równo rozsmarować. Tak przygotowany placek przenieść z papierem na dużą blachę, wstawić do nagrzanego do 190°C piekarnika i piec 5-minut, do zarumienienia.


Ja mleko w proszku uwielbiam – to smak moich ukochanych orzeszków, dlatego ciasto szczególnie przypadło mi do gustu. Całość jest wilgotna, wcale nie za słodka i nasz kaloryfer spokojnie może robić nawet za urodzinowy tort – z przepisu otrzymujemy dużą blachę ciasta. A czy na dużą blachę trzeba podwójna porcję na ciasto. Od kilkudziesięciu lat serwowany jest w tamtejszych cukierniach i kawiarniach. Obecnie moda na ciasto marchewkowe objęła już niemal cały świat i zawitała także do Polski.


Witam, zrobiłam ciasto ściśle wg przepisu i oto co mi wyszło: biszkopt suchy rozdziela go warstwa kremu karpatka, krem na samej górze tak stwardniał, że ciasto dało się kroić dopiero po kilku minutach po wyjęciu z lodówki jak troche się ogrzało a smak mleka w proszku dominował. Twarogowy placek ze śliwkami, na dużą blachę. Lista przepisów na ciasta ze śmietaną marcinek z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Opis przepisu: Autor: WINIARY Murzynek przekładany możemy podać na podwieczorek jako domowy torcik lub w postaci kwadratowych ciastek tortowych. Chcę zrobić to ciasto na urodziny do pracy, dlatego mam pytanie.


Na jaką wielkość blachy wystarczy tych składników? Blaszka na zdjęciu wydaje się niewielka i teraz się waham, czy na moją dużą blachę robić podwójną porcję.

Sernik szefowej Gosi (porcja na dużą blachę) Sernik szybki i pysznie kremowy i ZAWSZE równy jak stół. Ciasto robi się łatwo, szybko i przyjemnie. Ale nic jeszcze straconego, bo właśnie wczoraj razem z Julką zrobiłyśmy murzynka w wersji klasycznej.


Delikatny, miękki, wilgotny oblany polewą, pycha. Nie za słodkie, ładnie pachnie i apetycznie się prezentuje. Alkohol dodaje „pazurka”, dlatego ciasto nie jest mdłe, bardzo mi smakuje.


Pyszne jesienne ciasto ze śliwkami i orzechami laskowymi. Znakomite kruche ciasto z dużą ilością śliwek, bez konieczności wcześniejszego podpiekania spodu. Bogate w smaku, cudownie pachnące cynamonem, po upieczeniu oprószone cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty