środa, 8 listopada 2017

Ciąża w wieku 55 lat

A właściwie – jeszcze później, bo średnia wieku zajścia w pierwszą ciążę na całym świecie i tak znacząco przesunęła się w ciągu ostatnich lat. W Polsce od przełomowego roku. Poza tym nie mogą już wtedy zajść w ciążę, mimo że mają jeszcze miesiączkę - jest to wysoce. Być może jestem jedynym mężczyzną na tym forum, ale dobrze się złożyło, że znalazłem je przypadkowo.


Mam takie pytanie: czy kobieta w wieku lat, która jeszcze miesiączkuje regularnie, może zajść w ciążę?

Moja żona ciągle się tego boi (wiem, że w tym wieku może być to dla niej niebezpieczne) a ja mam już dość. W październiku tego roku robiłam badania hormonalne. Mam obecnie lat, od roku nie miesiączkuję.


Bardzo proszę o odpowiedź, czy mogę się czuć całkowicie bezpieczna, współżyjąc z mężem, bo przyznam, że fobia zajścia w ciążę towarzyszy mi niezmiennie od lat. Mąż mój pracuje obecnie poza krajem. Spadek płodności kobiety zaczyna się po ukończeniu lat.


Z tego powodu wiele kobiet w wieku lat i starszych może zajść w ciążę po dłuższym okresie prób niż młodsze kobiety starające się o dziecko.

Obniżona płodność może mieć związek z rzadszą owulacją lub schorzeniami narządów płciowych. Mam lat i dowiedziałam się, że jestem w ciąży ! Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety. To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Otrzymasz tutaj wsparcie oraz porady użytkowniczek forum!


A co do kobiet, to w ciążę mogą zajść, dopóli nie dostaną menopauzy, czyli ustania miesiączkowania, owulacji itd. Trwa ona od kilku do kilkunastu lat, u każdej kobiety pojawia się w innym wieku. Oczywiście, zdarzają się wyjątki, ale bardzo rzadko. W wieku lat to ja pierwsze rodziłam. Tyle, że to niezależne od wieku.


Drugia ciąża w trzy lata później jeszcze fajniejsza. W obu przypadkach szybko doszłam do siebie po porodzie, mało przytyłam w ciąży. Zależy to od wieku biologicznego kobiety, jeżeli wcześniej występowały normalne miesiączki to ciąża jest jak najbardziej możliwa.


Proponuję wykonać test ciążowy, najlepiej z krwi oznaczając beta hcg. I oczywiście udać się do ginekologa, bez względu na wynik testu. Szanse na zajście w ciążę w wieku lat – odpowiada Lek.

Bo jak miałam sobie poradzić z noworodkiem w moim stanie, w wieku lat - mówi Joanna. Zofia mieszka w małym miasteczku, gdzie ciąża tuż przed 50-tką była sensacją, szczególnie. Trzeba pamiętać, że ciąża u kobiety po roku życia jest niebezpieczna nie tylko dla niej samej, ale niesie także zwiększone ryzyko powikłań u płodu, w tym nieprawidłowości genetycznych. Ocenia się, że ciąż u kobiet po roku.


Przede wszystkim się nie martw na zapas! Jeśli się zle czujesz to nie panikuj, bo mogą to być objawy czegoś innego. A jeśli nawet zostaniesz mamą to nic złego się nie stanie jest wiele młodych matek w kraju i nie tylko. Ale uważam,że powinnaś przede wszystkim porozmawiać z rodzicami o twoich przypuszczeniach. Moja koleżanka,po 40-stce urodziła śliczną dziewczynkę.


To było jej pierwsze dziecko, ona wyszła zamąż w póżniejszym wieku. Teraz koleżanka ma lat ,córeczka -to już prawie panienka. Poza tym liczba poronień po 35. Zobacz też: Czy w czasie menopauzy można zajść w ciążę? Ciąża udana, dziecko też i to bardzo.


Każda mama po czterdziestce musi zdawać sobie sprawę, że jej ciąża jest z grupy podwyższonego ryzyka, choć oczywiście nie można się zamartwiać! Bądź co bądź, dobrostan matki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty