poniedziałek, 29 kwietnia 2019

Ktoś wziął kredyt na moje nazwisko

Co zrobić, gdy ktoś weźmie kredyt na Twoje dane? Jeśli będziesz mieć pecha i ktoś rzeczywiście zaciągnie kredyt na Twoje nazwisko, czekać Cię będzie żmudna procedura walki o udowodnienie, że to nie Twoja sprawka. Jeśli wcześniej zgłosiłeś zaginięcie dowodu osobistego, to nie masz się czym martwić – zaświadczenie z. Ktoś wziął kredyt na moje nazwisko – co robić?


W przypadku, gdy wykryjesz, że ktoś zaciągnął na Twoje dane pożyczkę bądź kredyt, musisz zacząć bardzo szybko działać. Przede wszystkim sprawę należy zgłosić na Policję oraz do prokuratury w formie zawiadomienia o popełnionym przestępstwie. Proceder zaciągania kredytu na nieswoje nazwisko mimo licznych zabezpieczeń, szybkiej wymiany informacji, zwiększonej naszej czujności wcale nie słabnie.


Setki osób otrzymuje każdego roku wezwania do zapłaty rat kredytowych czy spłaty pożyczek, to w najlepszym wypadku. Na nasze nazwisko może zostać zaciągnięty kredyt, a ktoś może wykorzystać nasze dane do założenia konta w banku, czy wystawienia fałszywych aukcji internetowych. Każdy z powyższych przypadków będzie miał dla nas nieprzyjemne konsekwencje finansowe. W bankach potwierdzono, że to na nazwisko pani Krystyny zaciągnięto dług.


Odpowiedzi w temacie (0) NOWY TEMAT. Witam Wyjechałam za granicę niedawno dowiedziałam sie od moich rodziców że przychodzą do nich upomnirenia o spłacie mojego kredytu. Ja od dłuższego czasu jetsem z agranicą i nie brałam żadnego kredytu. Coraz częściej słyszymy o tym, by chronić swoje dane osobowe, pod żadnym pozorem nie wysyłać e-mailem skanu dowodu osobistego i nie zostawiać karty kredytowej na widoku. A co zrobić, jeśli okazało się, że ktoś już wszedł w posiadanie naszych danych osobowych i wziął kredyt na nasze nazwisko?


Jak sprawdzić czy ktoś nie wziął na mnie kredytu? Jeśli natomiast obawiamy się, że ktoś wziął kredyt na nasze nazwisko, możemy to sprawdzić w Biurze Informacji Kredytowej. Istnieje wiele sposobów jak bronić się przed wyłudzeniem kredytu. Jeśli wszystkie zawiodły i ktoś wziął kredyt na nasze nazwisko, to sami będziemy musieli udowodnić, że doszło do popełnienia przestępstwa.


Prowidenta (pewnie po prostu przekazany, bo to chyba ten sam właściciel). Prawdopodobnie zgadza się tylko numer pesel oraz imię i nazwisko – tyle udało mi się ustalić telefonicznie. Albo czy wziął na mnie jakieś inne zobowiązania?


Trochę obawiam się o swoje dane (zgubienie dowodu osobistego), dlatego pytam. Proszę o wsparcie i doświadczenie. Czy jest jakaś strona, gdzie mogę znaleźć czy mam do zapłacenia jakieś mandaty? Dostałam list z harmonogramem rat kredytu. Dzwoniłam do tej firmy (bo to nie bank) i tam mi powiedzieli że dostarczyłam skan dowodu.


Jeśli nie staramy się właśnie o kredyt, a dostaniemy taki alert, to oznacza jedno: ktoś próbuje wyłudzić kredyt na nasze nazwisko. Pierwsza rata ma być zapłacona do 1. Sprawdź, czy ktoś nie wziął kredytu na twoje nazwisko. Jeśli kiedykolwiek zaciągaliśmy jakieś zobowiązanie w banku (karta, kredyt, limit w koncie) to takie dane będą się znajdować w raporcie wraz z informacją czy solidnie wywiązaliśmy się z umowy. Przy informacjach na nasz temat będą gwiazdki. Czasem jednak za późno na ostrożność.


Gdy ktoś już wyłudził pożyczkę na nasze nazwisko, trzeba podjąć poważniejsze kroki. Prawo w tym zakresie daje nam kilka możliwości. Naturalnie należy zgłosić sprawę na policję.


Jak ustrzec się przed oszustwami pożyczkowymi? Co robić, gdy ktoś wziął na mnie kredyt? Zwykle dowiadujesz się o tym, że ktoś wyłudził kredyt na twoje nazwisko, dopiero z momentem przyjścia ponaglenia do zapłaty.


Co jakiś czas media obiega informacja o smutnej historii kogoś, kto o długach na swoje nazwisko dowiedział się dopiero w momencie, gdy starał się o kredyt lub, co gorsza, komornik zapukał do jego drzwi. Jak działają złodzieje tożsamości? Jestem przerażony tym, że bank, firma pozabankowa pukają do moich drzwi o zwrot gotówki. Gdy masz przypuszczenie, że ktoś mógł wziąć kredyt na Twoje nazwisko, trzeba napisać odwołanie do instytucji finansowej wydającej kredyt, a następnie zawiadomić policję.


Możesz poprosić bank o wydanie umowy kredytowej, a następnie porównać swój podpis z tym znajdującym się na dokumencie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty