środa, 6 listopada 2019

Samotność depresja

Nie mówię tu o samotności po rozstaniu z kimś, tylko o tej. Prowadzi do przeżywania stanów przygnębienia, poczucia izolacji. Trwałe poczucie samotności wzmaga podatność na zaburzenia psychiczne i psychosomatyczne.


Może także implikować uczucia depresyjne. Istotne jest, że samotność może dotykać nie. Może być to stan krótkotrwały, związany z różnymi okolicznościami życiowymi lub trwający przez dłuższy czas.

Nie chce by ten wątek był traktowany jako użalanie się a raczej coś w rodzaju przemyśleń. Nigdy nie skarżyłam się na samotność czy osamotnienie bo czegoś takiego było mało w moim dorosłym życiu. Mieszkam z partnerem, z dala od domu, on często wychodzi na miasto z kolegami, a ja siedzę sama. Znajomi z rodzinnych stron mają mnie gdzieś.


Nikt nie zrozumie, dlaczego samotność stała się synonimem depresji, dopóki jej nie zazna. Bez przyjaciół i bez wiary w zmianę swojego położenia. Takiej, kiedy każdy wieczór sprawia, że dostrzegamy to, że znów jesteśmy sami i. Można mieć mnóstwo przyjaciół i odczuwać brak tego jednego najbliższego człowieka.


Samotności towarzyszą bowiem takie doświadczenia, jak: samoalienacja, nieufność wobec innych, poczucie winy, wsty lęk, poczucie niedopasowania społecznego, co wzmaga podatność na zaburzenia psychiczne.

Emigracja sama w sobie jest samotnością. Nawet gdy nie wyjeżdżamy same, tylko z partnerem, mężem, dzieckiem, to i tak to nie będzie buforem w zderzeniu z kompletnie obcą i nową rzeczywistością. Mam (wg siebie) ogromny problem w związku.


Wszystko zaczęło się świetnie, około 2-3lata temu. Według Ewy Dębińskiej termin samotność sam w sobie jest martwy dopiero gdy zestawimy go z konkretnym człowiekiem. Depresja jest schorzeniem szczegolnym ze względu na powiększającą się liczbę pacjentów dotkniętych tą chorobą. Momentami jakbym czytał sam o sobie.


Temat: Depresja, samotność i myśli samobójcze Niestety w tym rzecz, że w poradni zdrowia psychicznego psychiatra na wizytę u którego trzeba było czekać miesiąc, stwierdził depresję, skierował do psychologa, pierwsza wizyta była dość szybko bo po tygodniu a potem już w rejestracji powiedzieli ze nie ma terminów i trzeba czekać kolejny miesiąc. Z zaburzeniami depresyjno-nerwicowymi walczę już kilka lat. Leki (ostatnio velafax) i terapia.


Kończę teraz studium, nauka nie przychodzi mi łatwo. Ciężko się zmobilizować, brak mi motywacji do tego by siąść nad książkami. Kilka miesięcy temu moja była dziewczyna zadecydowała o zakończeniu związku.


Myślę że przegapiłem swoją szanse w szkole i skazałem się na samotność. Nie potrafię skupić myśli na niczym innym. Nie zawsze musi to oznaczać, że ignorują lub maskują swoją samotność. Kiedy jednak wiąże się z cierpieniem, staje się problemem, który trzeba rozwiązać. Schopenhauer nie stosuje odniesienia do drugiego człowieka, ponieważ wspominane sceny życia, widoczne są dopiero przy zbliżaniu się do śmierci (końca życia).


Zależy nam jednak tylko na zarysowaniu tła wydarzania się osamotnienia, by później na polu analizy.

Przeczytałem artykuł o tym tytule. Jestem studentem prawa, nie jestem nie lubiany ale nie umiem odnaleźć się w towarzystwie. Samotność jak sobie z nią radzić Samotność można leczyć. Na początku chciałbym powiedzieć że mam lat i od zawsze byłem bardzo nieśmialą osobą. Zawsze miałem klopoty z nawiazywaniem kontaktów z rowieśnikami a zwlaszcza z dziewczynami.


Tydzień temu skończyłem lat i mój problem polega na tym ze czuje się samotny i strasznie mi brakuje dziewczyny. Niemalże codziennie płaczę ,mam myśli samobójcze i zastanawiam się dlaczego moje życie jest takiedziwne i smutne. Moi rówieśnicy mają masę znajomych,już mają swoje drugie.


Osoby żyjące samotnie razy częściej mają depresję. Coraz więcej ludzi samotnie zajmuje swój dom albo mieszkanie. Laura Pulkki-Raback z Fińskiego Instytutu Zdrowia Zawodowego i współpracownicy przeprowadzili niedawno badania z udziałem.


Wtedy nagle samotność staje się czymś, co można smakować: z każdą przewróconą kartką czujesz się coraz lepiej, jak Hobbit w Shire. Poza tym, poczytaj o samotnych bohaterach. Ta rada dotyczy też filmów i muzyki, którą wybierasz.


Mroczne kino, puste reality shows nie nakarmią Twojej duszy – kiedy się kończą, czujesz. To jednak nie są jedyne przyczyny depresji. Można dodać do nich również problemy z akceptacją samego siebie, niską samoocenę, poczucie bezsilności i brak radości życia. Jeśli jesteśmy z tymi wszystkimi problemami sami, wówczas ryzyko depresji jest bardzo wysokie.


Z dnia na dzień coraz gorzej - samotność i depresja. Dołącz do Forum Kobiet Netkobiety. To miejsce zostało stworzone dla pełnoletnich, aktywnych i wyjątkowych kobiet, właśnie takich jak Ty! Osoby samotne statystycznie częściej zapadają na depresję i zaburzenia lękowe.


Brak więzi wywołuje w ciele procesy podobne do odczuwania bólu fizycznego bo bliskie relacje tak samo jak głó sen, seks są sterowane przez układ kar i nagród w mózgu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty