poniedziałek, 31 października 2016

Ekwador na własną rękę

Oto wyspy Galapagos na własną rękę. WYSPY GALAPAGOS NA WŁASNĄ RĘKĘ. Na polskich stronach informacji znalazłam niewiele, a na zagranicznych blogach sporo sprzecznych.

Oman na własną rękę - informacje praktyczne. Co warto wiedzieć przed wyjazdem do Omanu - wypożyczenie samochodu 4x noclegi, ceny, wiza do Omanu, Internet. Wyspy Galapagos na własną rękę – budżet, wskazówki i informacje praktyczne.

Co nam daje podróżowanie po Galapagos na własną rękę? Nasz – dniowy pobyt na wyspach wyniósł nas 2USD dziennie za dwie osoby! Myślę że taki wyjazd na własną rękę jest dobrą alternatywą jeżeli nie dysponuję się dużym budżetem i czasem. Chociaż jakbym miała odpowiednią kasę oczywiście wybrałabym wycieczkę na łodzi bo zwiedza się nieporównywalnie większą liczbę atrakcji. Niektórzy szukają złota na własną rękę, niczym w westernach – stojąc w wodzie po pas i płucząc ręcznie piasek z dna.

Drobne wydobycie nie zwraca uwagi władz, ale rozgrzebywanie rzek ciężkim sprzętem naraża sprawców na poważne kary, włącznie z więzieniem. W centrum Guayzimi stoi kościół pw. Drugim powodem, dla którego warto zorganizować wyjazd w Tęczowe Góry na własną rękę i się pofatygować o tak wczesnej porze, jest cisza, spokój i szlak prawie na wyłączność.

Po drodze minęliśmy malutkie obozowisko, którego mieszkańcy wyruszyli na szlak, chwilę przed momentem, gdy do niego dotarliśmy. Jak zorganizować trekking do laguny w wulkanie Quilotoa. Mnie przestraszyła koleżanka, która trzy dni umierała z powodu bólu głowy i wymiotów i znajomy, który skończył z zawałem na lotnisku po wycieczce do Peru. KUBA NA WŁASNĄ RĘKĘ czyli informacje o podróżowaniu na podstawie naszego doświadczenia. Wszystko zdobyte podczas miesięcznego pobytu na wyspie.

PRZEJŚCIE GRANICZNE Wymagania do przekroczenia. Wiza, zwana kartą turysty (….) wyrobić ją trzeba jeszcze w Polsce. W ambasadzie (…), czas oczekiwania nawet dwa tygodnie.

Granada to kolonialne miasteczko w Nikaragui nad jeziorem Nikaragua, będące atrakcją samo w sobie, ale również stanowiące bazę wypadową na Wyspę Ometepe, na wspinaczkę po wulkanach, czy na odwiedzenie okolicznych miasteczek specjalizujących się w różnorakich rękodziełach (m.in. piękne hamaki). Do Paracas udaliśmy się w jednym głównym celu, który nazywa się Islas Ballestas i stanowi tani substytut ekwadorskiego Galapagos. Po świetnej wycieczce do tego miejsca, nie tracąc czasu, wsiedliśmy w autobus do Limy, by tam podejrzeć obchody Wszystkich Świętych. Aby się tam dostać, należy udać się na główny dworzec autobusów dalekobieżnych w Sandakan.

Pomocnik kierowcy z listą pasażerów przeszedł się pomiędzy nami zapisując kraj pochodzenia, by na punktach kontrolnych policja mogła nas odhaczyć i ruszyliśmy w Egipt. Po ponad 3-miesięcznych przygotowaniach postanowiliśmy. Chorwacja na własną rękę – gdzie jechać? Split, Brać, Pula, Korčula, Makarska, Dubrovnik to tylko niektóre z miejsc obowiązkowych do odwiedzenia. My zdecydowaliśmy się na okolice Dubrovnika, a decyzję podjęliśmy przede wszystkim ze względów.

Zaś trekking do tej laguny czyli inaczej Quilotoa Loop, to z pewnością jedna z najfajniejszych rzeczy, jakie możecie zrobić w tym kraju.

Kuba na własną rękę to poradnik, który obiecaliśmy sobie przygotować zaraz po podróży. Zawiera on zestaw informacji o tym co, ile kosztuje, gdzie warto zjeść, czym podróżować i gdzie mieszkać. Oraz masę drobiazgów, które ułatwią Ci podróż. Oczywiście subiektywnie bo widziane z naszej perspektywy.

Zapraszamy na relację na żywo z półfinału mistrzostw świata do lat 20. Rzym to urokliwa stolica Włoch, o której na pewno każdy słyszał, ale nie każdy tam był. Informacji na jego temat znajdziemy w Internecie naprawdę sporo, dlatego nie chcę powielać (w większym stopniu) tego, co i tak znajdziecie na pierwszych stronach.

MandO w podróży dookoła świata. Ja tylko zademonstruję mój dekolt (screen z filmu) i dodam, że spryszczyło mnie również na plecach. Nie ma co się bać podróżowania na własną rękę, to naprawdę proste! Dziś pokażę Wam jak wyszukiwać rożne okazje i zorganizować tanie wakacje w egzotyczne miejsce. Ekwador U-– Korea Południowa U-na żywo.

W zeszłym roku byliśmy na Zakynthos. To była taka wycieczka, którą wykupiliśmy ze sporym wyprzedzeniem, jakoś tak bardzo spontanicznie, bez kombinowania.