Wszystkie wymagane dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu i innych pojazdów. Dwu języczne umowy kupna sprzedaży, upoważnienie do wydziału komunikacji i urzędu skarbowego, wniosek o rejestrację pojazdu, polsko niemiecka umowa kupna sprzedaży, Druki do opłacenia akcyzy i podatku PCC. Zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym, rejestracji na wniosek właściciela dokonuje starosta właściwy dla Twojego miejsca zamieszkania. Jako szczęśliwy nabywca pojazdu, w celu jego rejestracji musisz skierować się do wydziału komunikacji w Twoim urzędzie powiatu, miasta lub dzielnicy. Obowiązek rejestracji pojazdu oraz warunki jego dokonania określają przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Zgodnie artykułem 7 rejestracji pojazdu dokonuje, na wniosek właściciela, starosta właściwy ze względu na miejsce jego zamieszkania (siedzibę), wydając dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne oraz nalepkę kontrolną, jeżeli jest wymagana.
VAT potwierdzająca nabycie pojazdu, umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa dożywocia, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, umowa przewłaszczenia np. Wniosek właściciela o rejestrację pojazdu. Jak wypełnić wniosek o rejestrację pojazdu w Rudzie Śląskiej? Jaki jest koszt wydania dowodu rejestracyjnego? Przeczytaj wszystkie informacje nt.
Pobierz bezpłatny wzór wniosku. Pamiętaj, że czasowa rejestracja obowiązuje dni. Jeśli urząd w tym czasie nie zarejestruje pojazdu na stałe — idź do urzędu, żeby wydłużył czasową rejestrację na kolejne dni.
Jeśli minie termin czasowej rejestracji — a twój pojazd wciąż nie będzie zarejestrowany na stałe — nie możesz poruszać się nim po drogach.
Ile zapłacisz za rejestrację samochodu? Bez względu na to, czy rejestrujesz pojazd nowy czy używany, w większości przypadków będziesz musiał zapłacić 18zł. Na całkowity koszt rejestracji składają się opłaty za wydane druki (np. dowód rejestracyjny, nalepki kontrolne),tablice oraz opłaty ewidencyjne.
Załączniki do wniosku: 1) Dowód własności pojazdu (np. faktura VAT, rachunek, umowa sprzedaży). Dowód rejestracyjny z ważnym badaniem technicznym (gdy termin ważności minął wymagane jest zaświadczenie potwierdzające aktualne badanie techniczne). Karta pojazdu, jeżeli była wydana. OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia , to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz.
Zgodnie z Prawem o Ruchu Drogowym rejestracji pojazdu dokonuje, na wniosek właściciela, starosta właściwy ze względu na miejsce jego zamieszkania. Ta strona używa ciasteczek (cookies). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Potrzebyjesz wymienić lub wyrobić dowód rejestracyjny?
Sprawdź, gdzie złożyć wniosek, kiedy będzie odbiór, jakie są koszty rejestracji samochodu. Jeżeli tak, nic nie stoi na przeszkodzie, aby udali się do wydziału komunikacji należnemu ich miejscu zamieszkania i złożyli stosowny wniosek. Sama procedura rejestracji samochodu ze współwłaścicielem wygląda identycznie jak w każdym innym przypadku. Urzędnikowi należy przedstawić kartę pojazdu, dowód rejestracyjny, polisę. Koszt rejestracji auta z Niemiec.
Najpierw urząd wyda tymczasowy dowód rejestracyjny, a na ten właściwy trzeba poczekać ok dni. Urzędnik przyjmie wniosek i dokumenty dopiero, wtedy gdy zostaną uregulowane wszystkie opłaty.
Można wnieść je bezpośrednio w kasie urzędu lub zrobić przelew na wskazane przez urząd konto. Urzędnik będzie chciał też obejrzeć polisę OC z danymi nowego właściciela samochodu. Należy wypełnić wniosek i przedstawić dokumenty wyszczególnione w tekście powyżej. Osoba, która zakupiła nowy samochód jest zobowiązana do jego rejestracji w ciągu dni od dnia zakupu. Rejestracja samochodu kupionego w Polsce jest stosunkowo łatwa.
Jak zarejestrować samochód kupiony w Polsce. Niezależnie od tego, czy kupujemy samochód nowy, czy używany wymagana jest jego rejestracja. W niniejszym tekście przedstawimy sam proces rejestracji, samochodu zakupionego w Polsce. Jeżeli samochód został wymeldowany w Niemczech, to tablice są nie ważne-możesz w urzędzie ich nie oddawać, tylko wypisać wniosek o ich braku. Złóż wniosek przez Internet: - nie dotyczy.
Potwierdzenie opłacenia akcyzy możesz wydrukować z PUESC. W przypadku wydania decyzji o odmowie rejestracji przysługuje w terminie dni od dnia doręczenia decyzji prawo złożenie odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem Prezydenta Miasta Gdańska.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.